środa, 18 marca 2015

Oswajanie i odpowiednie trzymanie myszoskoczka.

Hej!
Długo mnie nie było, ale to wynikło z ogromu nauki jaki mnie ostatnio przytłoczył. No, ale cóż...Cieszę się, że już niedługo będzie lato! W końcu będę mogła poświęcić więcej czasu na spacery z Sisi oraz trenowanie z nią różnych sztuczek. Chciałabym również jakoś w wakacje, czy może nawet wcześniej, zrobić na działce taki mini tor aqility. Mam również plany co do zmian w klatce Tosi, którą pokażę wam w weekend, ponieważ do tej pory niestety nie udało mi się zrobić zdjęć :(( 
Czekajcie na post z taką paczką "wymiankową", ponieważ wymieniałam się z koleżanką rzeczami dla zwierzaków, które ona już nie potrzebuje. Będzie w niej na prawdę kilka świetnych rzeczy, których nie mogę się doczekać :)

No więc dzisiaj przygotowałam dla was post o oswajaniu myszoskoczka oraz odpowiednim trzymaniu. Informacje, które teraz będę wam tutaj opisywała są wzięte w takiej stronki o skoczkach, ponieważ wszystko ładnie i przejrzyście było napisane, więc postanowiłam to również opisać tutaj na blogu :) 
Ja z tych porad skorzystałam i na prawdę bardzoo mi się przydały.

Trzymanie myszoskoczka

  • Najłatwiejszym sposobem trzymania myszoskoczka jest złapanie go za skórę na karku.
  • Nigdy nie chwytaj myszoskoczka za ogon!
  • Gdy myszoskoczek się oswoi, będziesz mógł spokojnie brać go na rękę. Nie należy go jednak wtedy zbyt ściskać, aby się nie wystraszył.

Oswajanie

 Bądź cierpliwy i delikatny przy oswajaniu!
Pyszny paluszek :p



  • Daj nowo przybyłym myszoskoczkom kilka dni, aby oswoiły się z nowym domem. Ogranicz kontakt do minimum.
  • Nie wykonuj w pobliżu myszoskoczków szybkich ruchów i nie zachowuj się zbyt głośno.
  • Wszystkie czynności wykonuj gdy myszoskoczki nie śpią. Wyrwany ze snu myszoskoczek może być rozdrażniony, co nie jest dobrą drogą do współpracy.
  • Zacznij siadać przy klatce aby myszoskoczki przyzwyczaiły się do Twojej obecności. Połóż rękę na klatce by przyzwyczaiły się do Twojego zapachu.
  • Spróbuj przekupić myszoskoczki, aby podeszły do Twojej ręki, podając im ziarno słonecznika.
  • Gdy myszoskoczki oswoją się z obecnością Twojej ręki, połóż słonecznik na otwartej dłoni, aby myszoskoczki weszły na dłoń.
  • Połóż słonecznik na przedramieniu, aby myszoskoczki wspięły się po niego po ręce.
  • Pogłaszcz myszoskoczka po głowie i policzkach, gdy jest zajęty jedzeniem. Tosia to uwielbia ♥
  • Nie łap myszoskoczka z góry.
  • Codziennie utrzymuj kontakt ze swoimi myszoskoczkami, aby dobrze oswoiły się z Twoim dotykiem.

Tosia jedząc paluszka :D



Mam nadzieję, że post chociaż troszkę się przyda :)
Do napisania, paa <3




4 komentarze:

  1. Fajnie to wszystko opisałaś :) Jestem ciekawa co wykombinowałaś do klatki Tosi c:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Tosia ślicznie je tego paluszka
    Nie mogę doczekać się zobaczyć zdjęć całej klatki Tosi
    I ciekawa jestem wymianki czyli rzeczy które dostałaś dla zwierzaków

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś bardzo chciałam myszoskoczka ;p mój brat miał dwie samiczki to były przesłodkie, mam jakiś sentyment do nich ;3 Zamiast myszoskoczka miałam koszatniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede wszystkim - myszoskoczki to zwierzęta stadne, muszą być dwa tej samej płci. Ponadto nie mogą być trzymane w klatce, a tym bardziej w klatce z plastikiem, ponieważ nie jest to dla nich bezpieczne. Generalnie o wszystkim co ważne dowiesz się tu - www.gerbile.pl/forum
    Sama mam myszoskoczki od około 5 lat, obecnie mam cztery samiczki. :) I zaznaczę jedną rzecz - to nie jest hejt, a bardzo delikatne zwrócenie uwagi, że coś jest nie tak. ;)

    OdpowiedzUsuń